« Listopad 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
RASPORED ZVONA
Prva smjena
1. 8.00 – 8.45
2. 8.50 – 9.35
3. 9.45 – 10.30
4. 10.40 – 11.25
5. 11.30 – 12.15
6. 12.20 – 13.05
Druga smjena
1. 13.15 – 14.00
2. 14.05 – 14.50
3. 15.00 – 15.45
4. 15.55 – 16.40
5. 16.45 – 17.30
6. 17.35 – 18.20
Školski kurikulum objavljen na mrežnim stranicama škole, dostupan je učenicima, roditeljima i svima zainteresiranima za život i rad škole.
JEL'
Borislav Đurinec
|
Tema 2025.: Beyond the Bookshelf: AI, Libraries, and the Future of Stories
Daleko od knjižnih polica, a blizu pričama: umjetna inteligencija, knjižnice i budućnost priča
" Ovogodišnja tema, prema uvodnim riječima predsjedavajućih IASL-a, poziva nas da sanjamo, stvaramo i ponovno zamišljamo što knjižnice znače u dobu oblikovanu umjetnom inteligencijom i digitalnim pripovijedanjem.
Školske su knjižnice nama znane kao mjesta čuda – prostori gdje raste znatiželja i cvjeta kreativnost.
U ovom vremenu one mogu postati i centri u kojima učenici istražuju umjetnu inteligenciju i oživljavaju priče na donedavno nezamislive načine.
Proslavimo kako se knjižnice nastavljaju razvijati — prihvaćajući budućnost, a istovremeno ostajući ukorijenjene u onome što ih čini čarobnim: radost priča, moć ideja i ljudske veze koje nas sve ujedinjuju.
Tema ISLM-a 2025. posvećena je uzbudljivim načinima na koje se knjižnice preobražavaju u digitalnom dobu. Jer knjižnica je živ, promjenjiv prostor — onaj koji nadilazi police i redove knjiga, a prihvaća kreativnost, tehnologiju i suradnju.
Zajedno istražimo kako UI i digitalno pripovijedanje mogu nadahnuti nove vrste učenja istovremeno održavajući čitanje živim. Otkrijmo kako tehnologija može pojačati maštu, kako se priče mogu povezati među kulturama i kako nas knjižnice mogu voditi u budućnost u kojoj svaki glas ima svoje mjesto.
Stoga zajedno promičimo pismenost u digitalnom dobu i pokažimo kako knjižnice njeguju ljubav prema učenju koja spaja tradicionalnu i modernu pismenost. Potičimo cjeloživotno i digitalno učenje u kojem su knjižnice centri istraživanja – gdje učenici čitaju, stvaraju i propituju.
Zagovarajmo knjižnice spremne za budućnost, povežimo se s drugima i slavimo raznolikost, slavimo knjige i digitalne narative koji odražavaju naše raznolike kulture, osnažujmo kreativnost i glas učenika jer su oni pripovjedači sutrašnjice. Pružimo im slobodu eksperimentiranja kako bi s povjerenjem izrazili svoju kreativnost. Podižimo svijest o preobražavajućoj ulozi knjižnica jer su one prostori za inovacije, dijalog i otkrića te je njihova uloga u oblikovanju budućnosti obrazovanja i mašte.
Dok putujemo dalje od polica s knjigama, sjetimo se da svaka sjajna priča – bilo da je napisana rukom ili uz pomoć umjetne inteligencije – počinje znatiželjom.
U ovom ISLM-u nadahnimo svoje učenike da postavljaju pitanja, da hrabro stvaraju i da sanjaju bez ograničenja. Podsjetimo ih da će, čak i kako se tehnologija razvija, srž pripovijedanja – empatija, mašta i povezanost – uvijek ostati prekrasno ljudska.
Zajedno gradimo budućnost priča! "